Nákupní podmínky

VŠEOBECNÉ NÁKUPNÍ PODMÍNKY společnosti OSTROJ a.s. 
(dále také jen „VNP“) dle § 1751 a násl. zák. č. 89/2012, občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „občanský zákoník“ nebo „OZ“):

Čl. 1. Úvodní ustanovení

1. Předmětem těchto VNP je stanovení nákupních podmínek platných pro kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím jako podnikateli na Zboží specifikované konkrétními písemnými objednávkami Kupujícího (dále jen „Objednávka“), zasílaných písemně tj. e-mailem, faxem nebo poštou Prodávajícímu.

2. Prodávající písemně potvrdí každou Objednávku, včetně předmětu koupě, ceny, termínu a místa dodání. Potvrzením Objednávky se rozumí zaslání podepsané Objednávky Kupujícímu e-mailem, poštou nebo faxem. Kupující je vázán Objednávkou po dobu deseti dnů od odeslání Objednávky Prodávajícímu. Prodávající je povinen reagovat na Objednávku obratem. V případě termínu dodání kratšího pěti kal. dnů včetně, je Prodávající povinen reagovat na Objednávku nejpozději následující pracovní den. Včasným potvrzením Objednávky je uzavřena kupní smlouva a tyto VNP se stávají její nedílnou součástí.

3. Za přijetí návrhu není, odchylně od občanského zákoníku, považováno přijetí Objednávky s jakýmkoliv dodatkem nebo odchylkou či jakýmikoliv novými ujednáními. Jakékoliv změny oproti Objednávce, byť i takové, které podstatně nemění podmínky nabídky, budou považovány za novou nabídku a musí být Kupujícím odsouhlaseny.

4. Potvrzením Objednávky se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu movitou věc (dále jen „Zboží“), určené jednotlivě nebo co do množství a druhu, specifikovaného v Objednávce.  Současně se Prodávající zavazuje převést na Kupujícího vlastnické právo ke Zboží specifikovanému v Objednávce a Kupující se zavazuje zaplatit Prodávajícímu kupní cenu stanovenou v Objednávce.

Čl. 2. Dodací podmínky

1. Dodávky smluveného Zboží na místo určení, které je upřesněno v jednotlivých Objednávkách Kupujícího, zajišťuje Prodávající dle DAP INCOTERMS 2020. Pro případ, že v Objednávce Kupujícího bude chybět místo určení, je tímto místem sídlo obchodní společnosti OSTROJ a.s., Těšínská 1586/66, Opava.

2. Zboží bude dodáváno v jakosti požadované v Objednávce a odpovídající obecně závazným právním předpisům a technickým požadavkům uvedeným v Objednávce, a v dohodnutých termínech, pokud se obě strany písemně nedohodnou jinak. 

3. Prodávající je povinen Zboží zabalit, zajistit a ošetřit pro přepravu způsobem obvyklým u požadovaného Zboží.

4. Prodávající předá spolu se Zbožím všechny doklady a dokumentaci nutnou k převzetí a řádnému užívání Zboží, odpovídající jeho charakteru a účelu, nebo předepsané těmito VNP a Objednávkou Kupujícího (dále jen „doklady“).

5. Dokladem o převzetí Zboží je podpis oprávněné osoby Kupujícího na dodacím listě nebo dokladu o převzetí, které musí obsahovat číslo Objednávky Kupujícího.

6. Pokud je v Objednávce uveden jako termín dodání týden, považuje se za splnění dodacího termínu dodávka v průběhu celého týdne nejpozději však poslední pracovní den uvedeného týdne do 14 hodin.

7. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího dnem jeho podpisu na dodacím listu nebo dokladu o převzetí, tímto okamžikem přechází na Kupujícího rovněž nebezpečí škody na Zboží.

Čl. 3. Platební podmínky a fakturace

1. Kupující zaplatí Prodávajícímu dohodnutou kupní cenu Zboží na základě faktury, která musí obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu. Prodávající je oprávněn fakturovat smluvené Zboží po jeho dodání do ujednaného místa určení. 

2. Prodávající bude zasílat faktury za smluvené Zboží elektronicky (e-mailem nejlépe ve formátu pdf) na e-mailovou adresu faktury@ostroj.cz.

3. Platby budou provedeny na bankovní účet Prodávajícího, který bude uveden na faktuře.

4. Faktura musí obsahovat tyto náležitosti:

  • název a sídlo oprávněné a povinné osoby, tj. Prodávajícího a Kupujícího
  • údaj Prodávajícího o zápisu do obchodního rejstříku, včetně spisové značky
  • IČO a DIČ Prodávajícího a Kupujícího
  • bankovní spojení Prodávajícího
  • číslo Objednávky Kupujícího
  • číslo faktury
  • předmět plnění a jeho přesnou specifikaci
  • datum vystavení faktury, datum splatnosti a datum uskutečnění zdanitelného plnění
  • fakturovou částku bez daně, sazba daně, daň, celkovou částku včetně daně
  • razítko a podpis oprávněné osoby Prodávajícího k vystavení daňového a účetního dokladu prohlášení o původu Zboží
  • ostatní náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

5. Faktura je splatná v nejbližším platebním termínu Kupujícího po uplynutí 60 dnů od vystavení faktury při splnění podmínky, že Prodávající fakturu doručí Kupujícímu nejpozději do 5 pracovních dnů od jejího vystavení. V případě prodlení Prodávajícího s doručením faktury Kupujícímu se lhůta 60 dnů počítá od skutečného doručení faktury Kupujícímu. Platebními termíny Kupujícího jsou 10. a 25. kalendářní den v měsíci s tím, že pokud připadne platební termín na sobotu, neděli nebo svátek, je platebním termínem nejblíže následující pracovní den. 

6. Závazek je splněn dnem odeslání platby z účtu Kupujícího.

7. Kupující může daňový doklad do data splatnosti vrátit Prodávajícímu, aniž by se dostal do prodlení s placením kupní ceny, obsahuje-li:

  • nesprávné údaje,
  • chybí-li v daňovém dokladu některá z předepsaných náležitostí dle Čl. 3 bod 4,
  • schází-li doklady dle Čl. 3 bod 4 či bylo dodáno jinak vadné Zboží.

8. Lhůta 60 dnů dle Čl. 3 bod 5 začíná Kupujícímu běžet až od doručení opravené faktury.

Čl. 4 Smluvní sankce

1. V případě prodlení Prodávajícího s dodáním smluveného Zboží nebo jeho části, je Prodávající povinen na výzvu Kupujícího uhradit smluvní pokutu ve výši 0,04 % z kupní ceny včas nedodaného Zboží za každý den prodlení. Při prodlení s dodáním Zboží delším než 7 dnů zaplatí Prodávající na výzvu Kupujícího navíc další jednorázovou smluvní pokutu ve výši 10 % z kupní ceny nedodaného Zboží. 

2. V případě prodlení Kupujícího s placením kupní ceny je Prodávající oprávněn účtovat Kupujícímu úrok   z prodlení ve výši 0,04 % z dlužné částky za každý den prodlení.

3. V případě prodlení Prodávajícího s dodáním dokladů dle Čl. 3, bod 4 zaplatí Prodávající na výzvu Kupujícího smluvní pokutu ve výši:

  • při prodlení s dodáním dokladů do 3 dnů 5 % z kupní ceny Zboží, u kterého je Prodávající v prodlení s dodáním dokladů
  • při prodlení s dodáním dokladů delším než 3 dny navíc 10 % z kupní ceny Zboží, u kterého je Prodávající v prodlení s dodáním dokladů.

4. Pro případ porušení povinnosti dodat Zboží bez vad, týkající se zejména povinnosti dodat smluvené Zboží ve smluveném množství, jakosti, provedení a bez právních vad, se sjednává smluvní pokuta ve výši 5 % z kupní ceny vadného Zboží, kterou je Prodávající povinen na výzvu Kupujícího uhradit.

5. Za podstatné porušení smlouvy je dle ust. 2002 občanského zákoníku považováno zejména:

  • prodlení s dodáním smluveného Zboží nebo jeho části nebo prodlení s dodáním dokladů dle Čl. 3 bod 4 delší než 7 dnů
  • dodání vadného Zboží 
  • nedodání sjednaného množství Zboží
  • včasné nevyřízení reklamace dodaného Zboží v souladu s Čl. 5 bod 8. 

V případě podstatného porušení smlouvy je Kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.

6. Ve smyslu ust. § 1881 odst. 1 občanského zákoníku je sjednán zákaz postupování pohledávek ze vzájemných obchodních vztahů. Tyto pohledávky nelze bez souhlasu povinné strany (dlužníka) zastavit či jinak zatížit právy 3. osob. Pro případ porušení těchto závazků je účastník, který porušil závazek, povinen uhradit druhému účastníkovi smluvní pokutu ve výši 30 % z nominální hodnoty postoupených, zastavených či jinak zatížených pohledávek.

Čl. 5 Záruka za jakost a odpovědnost za vady

1. Pokud Prodávající nebo výrobce Zboží neposkytuje záruku za jakost delší, poskytuje Prodávající záruku za jakost dodaného Zboží v délce 24 měsíců (dále jen "Záruční doba"). Záruční doba počíná běžet dnem následujícím po podpisu dodacího listu nebo dokladu o převzetí. 

2. Prodávající odpovídá za škodu způsobenou vadným výrobkem (Zbožím) ve smyslu platné právní úpravy, Kupující si vyhrazuje právo na uplatnění nároku na náhradu vzniklé újmy.

3. Reklamace týkající se množství dodaného Zboží nebo zjevných vad je Kupující oprávněn uplatnit do 10 pracovních dnů od převzetí Zboží.

4. Reklamační práva z odpovědnosti za skryté vady mohou být Kupujícím uplatněna u Prodávajícího kdykoliv v Záruční době.

5. Pokud Kupujícímu vzniknou náklady, jako důsledek vadné dodávky, je Kupující oprávněn požadovat od Prodávajícího úhradu těchto nákladů; Čl. 6 bod 2 tím není dotčen.

6. Do doby vyřízení nároků z vad může Kupující pozastavit platbu kupní ceny za dodávku Zboží, aniž by se tím dostal do prodlení s placením kupní ceny

7.  Prodávající je povinen reagovat na reklamaci písemnou formou bezodkladně, nejpozději však do 7 dnů od doručení reklamace.

8. Prodávající je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů od doručení reklamace. V případě, že v požadované lhůtě není možné zajistit potřebné podklady pro vyřízení reklamace, požádá Prodávající Kupujícího písemně o prodloužení lhůty pro vyřízení reklamace.

9. V případě nedodržení lhůty k vyřízení reklamace dle Čl. 5 bod 8 je Prodávající na výzvu Kupujícího povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 10 % z kupní ceny reklamovaného Zboží.

10. Vznikne-li spor o oprávněnost reklamace, zajistí Kupující znalecký posudek nezávislého soudního znalce, kterým bude stanoveno, zda se jedná o záruční vadu či nikoliv. Konstatuje-li znalecký posudek, že se jedná o záruční vadu, uhradí náklady na zhotovení znaleckého posudku Prodávající, v opačném případě nese tyto náklady Kupující. Vyjádření znalce je pro obě strany závazné a zavazují se podle závěrů znaleckého posudku postupovat.

Čl. 6. Všeobecná ujednání

1. Prodávající prohlašuje, že Zboží není zatíženo právy třetí osoby.

2. Kupující je oprávněn v případě porušení povinností Prodávajícího požadovat po něm náhradu vzniklé újmy, včetně všech škod a jiných nároků, které mu vyúčtuje koncový zákazník z důvodu tohoto porušení, a Prodávající se zavazuje tuto újmu v plné výši uhradit. Nárok Kupujícího na náhradu újmy způsobené v důsledku porušení smlouvy a těchto VNP Prodávajícím, na které se vztahuje smluvní pokuta, tím není dotčen, přičemž smluvní pokuta se na náhradu újmy nezapočítává.

3. Veškeré Objednávky Kupujícího i všechny s tím související obchodní a technické podrobnosti Objednávky jsou důvěrné a Prodávající je povinen zachovávat mlčenlivost. Na obchodní spojení s Kupujícím smí Prodávající upozornit jenom tehdy, když k tomu Kupující udělí výslovný písemný souhlas. 

4. Jsou zakázány dodávky materiálu, výrobků, zařízení a technologií s použitím nebo obsahem polychlorovaných bifenylů (PCB) nebo azbestu.  Dodaný materiál nesmí vykazovat radioaktivitu větší než 100 Bq. Dodávky trichlorethenu (TCE) a tetrachlorethenu (PCE) jsou možné jen v nezbytně nutném množství vždy s předchozím výslovným souhlasem kupujícího.

5. Pokud Zboží (látka, směs nebo předmět) obsahuje látku vzbuzující velmi vážné obavy (SVHC) dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č.1907/2006 (REACH) je Prodávající povinen o této skutečnosti Kupujícího informovat. U látky a směsi musí Prodávající předat Kupujícímu informace o druhu látky a procentuelním podílu formou bezpečnostního listu.

6. Pokud Zboží obsahuje kadmium (Cd), rtuť (Hg), olovo (Pb), šestimocný chrom (Cr6+), polybromované bifenyly (PBB) nebo polybromované difenylethery (PBDE) je Prodávající povinen o této skutečnosti Kupujícího informovat a předat mu doklady o procentuelním zastoupení látky ve Zboží.

7. Kupující zavedl a uplatňuje přístup společensky odpovědné firmy (CSR) a přijal Etický kodex. Podle těchto pravidel také vybírá a hodnotí své dodavatele v tomto případě Prodávající. Vztahy s dodavateli nesmí zadávat příčinu k situacím, které by mohly poškodit Kupujícího a jeho zákazníky. Prodávající by se měli chovat eticky a za tím účelem se zavázat dodržovat mezinárodní pravidla týkající se lidských práv, nezaměstnávat děti, nepodporovat ilegální nebo nucenou práci, korupci nebo diskriminaci, minimalizovat znečišťování životního prostředí, a přitom dbát na zachování přírodních zdrojů, řádně hospodařit s odpady a energiemi, nést zodpovědnost za dodržování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Musí být obezřetní při volbě svých dodavatelů a brát v úvahu, jak pokročilí jsou dodavatelé ve své činnosti zaměřené na trvale udržitelný rozvoj, zvyšování společenské odpovědnosti, systému řízení kvality, environmentu, BOZP a PO. Prodávající se musí chovat profesionálně v souladu s uvedenými pravidly a svým etickým kodexem, respektive se zavazuje přijmout svůj etický kodex. Nebudou-li splněny přijaté závazky, dojde k uplatňování příslušných kroků vedoucích k nápravě.

8. Jsou zakázány dodávky materiálu, výrobků, zařízení a technologií, které obsahují tzv. “conflict minerals” (konfliktní minerály) a které spadají pod NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2017/821 a legislativu USA „THE WALL_STREET_REFORM ACT "DODD_FRANK ACT" (par.1502).  Jedná se o cín, tantal, wolfram a zlato a jejich deriváty pocházející z Demokratické republiky Kongo a/nebo sousedních oblastí postižených konfliktem. Nařízení stanovují povinnosti náležité péče v celém dodavatelském řetězci a v souladu s těmito pravidly mohou být kladeny požadavky na výměnu dat o původu konfliktních minerálů mezi dodavateli a jejich zákazníky a deklarování plnění požadavků pro konfliktní minerály.

Čl. 7. Závěrečná ustanovení

1. Všeobecné nákupní podmínky jsou platné pro dodávky Zboží učiněné po vydání těchto VNP.

2. Právní vztahy neupravené těmito VNP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

3. Sjednává se výlučné užití těchto VNP, které jsou dostupné také na internetových stránkách Kupujícího na adrese www.ostroj.cz/nakupni-podminky, s jejichž obsahem je Prodávající seznámen. 

4. V případě rozporů mezi zněním Objednávky a VNP mají přednost ustanovení uvedená v Objednávce. 

5. Při výkladu těchto VNP se k obchodním zvyklostem nepřihlíží. Není-li stanoveno něco jiného, připadne-li poslední den doby nebo lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je za poslední den doby nebo lhůty považován nejblíže následující pracovní den.

6. Smlouvu a tyto VNP, včetně ujednání, která mohou být podle zákona učiněna i ústně, lze měnit nebo doplňovat pouze písemně formou číslovaných dodatků, které budou podepsány všemi smluvními stranami. 

7. Společnost OSTROJ a.s. zpracovává jako správce osobní údaje všech fyzických osob získané v souvislosti s jednáním o smlouvě včetně VNP a/nebo v souvislosti s plněním této smlouvy za podmínek a v souladu s požadavky Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, a adaptačních právních předpisů ČR. Bližší informace o zpracování a ochraně osobních údajů jsou dostupné na www.ostroj.cz prostřednictvím dokumentu: „Zásady zpracování osobních údajů ve společnosti OSTROJ a.s. – pro externí osoby“. Je-li to možné, smluvní strana zajistí, aby všechny fyzické osoby, které se podílejí na plnění této smlouvy za tuto smluvní stranu (zaměstnanci, poradci, dopravci, zástupci atd.), byly informovány o tomto prohlášení společnosti OSTROJ a.s. o ochraně osobních údajů. 

img

Napište nám

Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

Velikost přílohy max. 10 MB
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

OSTROJ a.s.
Těšínská 1586/66
746 01 Opava