Napište nám
Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme.
OSTROJ a.s.
Těšínská 1586/66
746 01 Opava
VŠEOBECNÉ NÁKUPNÍ PODMÍNKY společnosti OSTROJ a.s.
(dále také jen „VNP“) dle § 1751 a násl. zák. č. 89/2012, občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „občanský zákoník“ nebo „OZ“):
1. Předmětem těchto VNP je stanovení nákupních podmínek platných pro kupní smlouvy, které budou uzavřeny mezi Prodávajícím a Kupujícím jako podnikateli, na dodávku zboží specifikovaného konkrétními písemnými objednávkami Kupujícího (dále jen „Objednávka“), zasílaných Prodávajícímu písemně, tj. e-mailem, faxem nebo poštou.
Kupujícím se pro účely těchto VNP rozumí OSTROJ a.s., IČO 45193681, se sídlem Těšínská 1586/66, Předměstí, 746 01 Opava, zapsaný v obchodním rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 349.
2. Prodávající písemně potvrdí každou Objednávku, včetně předmětu koupě, ceny, termínu a místa dodání. Potvrzením Objednávky se rozumí zaslání podepsaného potvrzení Objednávky Kupujícímu písemnou formou, a to e-mailem, poštou nebo faxem. Kupující je vázán Objednávkou po dobu deseti dnů od odeslání Objednávky Prodávajícímu. Prodávající je povinen reagovat na Objednávku obratem. V případě termínu dodání kratšího pět dnů včetně, je Prodávající povinen reagovat na Objednávku nejpozději následující pracovní den.
3. Za přijetí návrhu není, odchylně od občanského zákoníku, považováno přijetí Objednávky s jakýmkoliv dodatkem nebo odchylkou či jakýmikoliv novými ujednáními. Jakékoliv změny oproti Objednávce, byť i takové, které podstatně nemění podmínky nabídky, budou považovány za novou nabídku a musí být Kupujícím odsouhlaseny.
4. Včasným potvrzením Objednávky je uzavřena kupní smlouva a tyto VNP se stávají její nedílnou součástí. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu movitou věc (dále jen „Zboží“), určenou jednotlivě nebo co do množství a druhu, specifikovanou Objednávce a zavazuje se převést na Kupujícího vlastnické právo ke Zboží. Kupující se zavazuje zaplatit za řádně a včas dodané Zboží Prodávajícímu kupní cenu stanovenou v Objednávce.
1. Dodávky Zboží na místo určení, které je upřesněno v jednotlivých Objednávkách Kupujícího, zajišťuje Prodávající dle DAP INCOTERMS 2020. Bude-li v Objednávce bude chybět místo určení, je tímto místem sídlo společnosti OSTROJ a.s., Těšínská 1586/66, Opava.
2. Zboží bude dodáno v jakosti a množství požadované v Objednávce, odpovídající obecně závazným právním předpisům platných v ČR a EU, technickým normám a požadavkům na bezpečnost a hygienu práce a v dohodnutých termínech, pokud není dohodnuto jinak.
3. Prodávající je povinen Zboží zabalit, zajistit a ošetřit pro přepravu způsobem obvyklým u daného Zboží.
4. Prodávající předá spolu se Zbožím všechny doklady a dokumentaci nutnou k převzetí a řádnému užívání Zboží, odpovídající jeho charakteru a účelu, nebo předepsané těmito VNP a Objednávkou, např. dodací list nebo jiný doklad k převzetí Zboží, atestovou dokumentaci, technické a bezpečností listy, návod k použití a údržbě apod. (dále jen „doklady“).
5. Prodávající splní povinnost dle Objednávky řádným dodáním Zboží bez vad a nedodělků. Kupující provádí při převzetí Zboží jeho fyzickou kontrolu dle svých možností.
6. Dokladem o převzetí Zboží je podpis oprávněné osoby Kupujícího na dodacím listě nebo dokladu o převzetí, které musí obsahovat číslo Objednávky Kupujícího.
7. Pokud je v Objednávce uveden jako termín dodání týden, považuje se za splnění dodacího termínu dodávka v průběhu celého týdne nejpozději však poslední pracovní den uvedeného týdne do 14 hodin.
8. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího dnem jeho podpisu na dodacím listu nebo dokladu o převzetí, tímto okamžikem přechází na Kupujícího rovněž nebezpečí škody na Zboží.
1. Kupní ceny Zboží je sjednána jako cena úplná, pevná a konečná, zahrnující veškeré náklady Prodávajícího vynaložené v souvislosti s dodáním Zboží, tj. včetně nákladů na balení, pojištění, dopravu, licenční poplatky, cla a správní poplatky, vyhotovení dokumentace, provedení zkoušek apod., není-li v Objednávce výslovně sjednáno jinak.
2. Kupující zaplatí Prodávajícímu dohodnutou kupní cenu Zboží na základě faktury, která musí obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu. Prodávající je oprávněn fakturovat smluvené Zboží po jeho dodání do ujednaného místa určení.
3. Prodávající bude zasílat faktury za Zboží elektronicky (e-mailem nejlépe ve formátu pdf, nebo jiném needitovatelném formátu) na e-mailovou adresu Kupujícího faktury@ostroj.cz.
4. Faktura musí obsahovat tyto náležitosti:
5. Faktura je splatná v nejbližším platebním termínu Kupujícího po uplynutí 60 dnů od vystavení faktury při splnění podmínky, že Prodávající fakturu doručí Kupujícímu nejpozději do 5 pracovních dnů od jejího vystavení. V případě prodlení Prodávajícího s doručením faktury Kupujícímu se lhůta 60 dnů počítá od skutečného doručení faktury Kupujícímu. Platebními termíny Kupujícího jsou 10. a 25. kalendářní den v měsíci s tím, že pokud připadne platební termín na sobotu, neděli nebo státní svátek, je platebním termínem nejblíže následující pracovní den.
6. Platby budou provedeny na bankovní účet Prodávajícího, který bude uveden na faktuře. Závazek je splněn dnem odeslání platby z účtu Kupujícího.
7. Kupující může daňový doklad do data splatnosti vrátit Prodávajícímu, aniž by se dostal do prodlení s placením kupní ceny, obsahuje-li nesprávné údaje, chybí-li v daňovém dokladu některá z předepsaných náležitostí dle čl. 3 bod 4, schází-li doklady dle čl. 2 bod 4 či bylo dodáno jinak vadné Zboží. Lhůta splatnosti začíná Kupujícímu běžet až od doručení opravené faktury.
1. V případě prodlení Prodávajícího s dodáním Zboží nebo jeho části, je Prodávající povinen na výzvu Kupujícího uhradit smluvní pokutu ve výši 0,05 % z kupní ceny včas nedodaného Zboží za každý den prodlení. Při prodlení s dodáním Zboží delším než 7 dnů zaplatí Prodávající na výzvu Kupujícího navíc další jednorázovou smluvní pokutu ve výši 10 % z kupní ceny nedodaného Zboží.
2. V případě prodlení Kupujícího s placením kupní ceny je Prodávající oprávněn účtovat Kupujícímu úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
3. V případě prodlení Prodávajícího s dodáním dokladů dle čl. 2, bod 4 zaplatí Prodávající na výzvu Kupujícího smluvní pokutu ve výši:
4. Nárok Kupujícího na náhradu újmy způsobené porušením povinností, na které se vztahuje smluvní pokuta, tím není dotčen, přičemž smluvní pokuta se na náhradu újmy nezapočítává.
5. Pro případ porušení povinnosti dodat Zboží bez vad, týkající se zejména povinnosti dodat smluvené Zboží ve smluveném množství, jakosti, provedení a bez právních vad, se sjednává smluvní pokuta ve výši 5 % z kupní ceny vadného Zboží, kterou je Prodávající povinen na výzvu Kupujícího uhradit.
6. Prodávající odpovídá za újmu způsobenou ve smyslu platné právní úpravy. Kupující si vyhrazuje právo na uplatnění nároku na náhradu vzniklé újmy, která mu v důsledku porušení povinností Prodávajícího vznikla, včetně všech škod, ušlého zisku, pokut a nároků, které mu vyúčtuje například koncový zákazník z důvodu tohoto porušení, a Prodávající se zavazuje tuto újmu uhradit.
7. Ve smyslu ust. § 2002 občanského zákoníku se pokládá za porušení smlouvy podstatným způsobem zejména:
8. Ve smyslu ust. § 1881 odst. 1 občanského zákoníku je sjednán zákaz postupování pohledávek ze vzájemných obchodních vztahů. Tyto pohledávky nelze bez souhlasu povinné strany (dlužníka) zastavit či jinak zatížit právy 3. osob. Pro případ porušení těchto závazků je účastník, který porušil závazek, povinen uhradit druhému účastníkovi smluvní pokutu ve výši 80 % z nominální hodnoty postoupených, zastavených či jinak zatížených pohledávek.
1. Prodávající zaručuje, že dodané Zboží bude v ujednaném množství, bezvadném provedení a v náležité jakosti, tj. v plné funkčnosti, spolehlivosti a přesnosti podle podmínek Objednávky a v souladu s obecně závaznými právními předpisy a souvisejícími technickými normami a nebude zatíženo právy 3. osob či jinými právními vadami.
2. Pokud Prodávající nebo výrobce Zboží neposkytuje záruku za jakost Zboží delší, poskytuje Prodávající záruku za jakost dodaného Zboží v délce 24 měsíců (dále jen "Záruční doba"). Záruční doba počíná běžet dnem následujícím po podpisu dodacího listu nebo dokladu o převzetí. Zboží bude po celou Záruční dobu způsobilé pro účel stanovený v Objednávce, nebo účel, který je Prodávajícímu znám nebo by mu měl být znám, a bude mít sjednané vlastnosti, jinak bude Zboží způsobilé pro účel obvyklý a bude mít obvyklé vlastnosti. Prodávající prohlašuje, že Kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění Zboží nebo jej opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li Zboží odpovídat Objednávce.
3. Prodávající odpovídá za škodu způsobenou vadným výrobkem (Zbožím) ve smyslu platné právní úpravy.
4. Pokud Kupujícímu vzniknou náklady, jako důsledek vadné dodávky, je Kupující oprávněn požadovat od Prodávajícího úhradu těchto nákladů; čl. 4 bod 6 tím není dotčen.
5. Reklamace týkající se množství dodaného Zboží nebo zjevných vad (tj. vad, které lze vidět pouhým okem) je Kupující oprávněn uplatnit do 10 pracovních dnů od převzetí Zboží.
6. Reklamační práva z odpovědnosti za skryté vady mohou být Kupujícím uplatněna u Prodávajícího kdykoliv v Záruční době.
7. Reklamace týkající se rozdílu v dohodnutém množství Zboží oproti údaji uvedenému v průvodních dokladech je Kupující oprávněn uplatnit kdykoliv po převzetí Zboží.
8. Do doby vyřízení nároků z vad může Kupující pozastavit platbu kupní ceny za dodávku Zboží, aniž by se tím dostal do prodlení s placením kupní ceny.
9. Prodávající je povinen reagovat na reklamaci písemnou formou bezodkladně, nejpozději však do 7 dnů od doručení reklamace.
10. Prodávající je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů od doručení reklamace. V případě, že v požadované lhůtě není možné zajistit potřebné podklady pro vyřízení reklamace, dohodnou se smluvní strany podle konkrétních okolností na termínu vyřízení reklamace s tím, že platí, že Prodávající je povinen reklamaci vyřídit vždy v nejkratším možném termínu a je povinen průběžně informovat Kupujícího o všech podstatných okolnostech majících vliv na průběhu a dobu vyřizování reklamace.
11. Dnem vyřízení reklamace je den, kdy Kupující potvrdí vyřízení reklamace Prodávajícímu. Záruční doba neběží po dobu nemožnosti užívat Zboží v důsledku vzniku, existence a odstraňování vad, a to do doby odstranění vad, s tím, že o tuto dobu se záruční doba prodlužuje.
12. Na vyměněné nebo nově dodané Zboží či jeho část v záruční době se vztahuje nová záruční doba v délce dle čl. 5, bod 2, která začíná běžet dnem předání vyměněné nebo nově dodaného Zboží či jeho části Kupujícímu.
13. V případě nedodržení lhůty k vyřízení reklamace dle čl. 5 bod 10 je Prodávající na výzvu Kupujícího povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 10 % z kupní ceny reklamovaného Zboží.
14. Vznikne-li spor o oprávněnost reklamace, zajistí Kupující znalecký posudek nezávislého soudního znalce, kterým bude stanoveno, zda se jedná o záruční vadu či nikoliv. Konstatuje-li znalecký posudek, že se jedná o záruční vadu, uhradí náklady na zhotovení znaleckého posudku Prodávající, v opačném případě nese tyto náklady Kupující. Vyjádření znalce je pro obě strany závazné a zavazují se podle závěrů znaleckého posudku postupovat.
1. Veškeré Objednávky Kupujícího i všechny s tím související obchodní a technické podrobnosti Objednávky jsou důvěrné a Prodávající je povinen zachovávat mlčenlivost. Na obchodní spojení s Kupujícím smí Prodávající upozornit jenom tehdy, když k tomu Kupující udělí výslovný písemný souhlas.
2. Jsou zakázány dodávky materiálu, výrobků, zařízení a technologií s použitím nebo obsahem polychlorovaných bifenylů (PCB) nebo azbestu. Dodaný materiál nesmí vykazovat radioaktivitu větší než 100 Bq. Dodávky trichlorethenu (TCE) a tetrachlorethenu (PCE) jsou možné jen v nezbytně nutném množství vždy s předchozím výslovným souhlasem Kupujícího.
3. Pokud Zboží (látka, směs nebo předmět) obsahuje látku vzbuzující velmi vážné obavy (SVHC) dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č.1907/2006 (REACH), je Prodávající povinen o této skutečnosti Kupujícího písemně informovat. U takové látky a směsi musí Prodávající předat Kupujícímu informace o druhu látky a procentuálním podílu formou bezpečnostního listu.
4. Pokud Zboží obsahuje kadmium (Cd), rtuť (Hg), olovo (Pb), šestimocný chrom (Cr6+), polybromované bifenyly (PBB) nebo polybromované difenylethery (PBDE) je Prodávající povinen o této skutečnosti Kupujícího písemně informovat a předat mu doklady o procentuálním zastoupení látky ve Zboží.
5. Jsou zakázány: dodávky materiálu, výrobků, zařízení a technologií, které obsahují tzv. “conflict minerals” (konfliktní minerály) a které spadají pod NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2017/821 a legislativu USA „THE WALL_STREET_REFORM ACT "DODD_FRANK ACT" (par.1502). Jedná se o cín, tantal, wolfram a zlato a jejich deriváty pocházející z Demokratické republiky Kongo a/nebo sousedních oblastí postižených konfliktem. Nařízení stanovují povinnosti náležité péče v celém dodavatelském řetězci a v souladu s těmito pravidly mohou být kladeny požadavky na výměnu dat o původu konfliktních minerálů mezi dodavateli a jejich zákazníky a deklarování plnění požadavků pro konfliktní minerály.
6. Kupující zavedl a uplatňuje přístup společensky odpovědné firmy (CSR) a usiluje o vytváření prostředí, ve kterém je odmítáno jakékoliv protiprávní jednání a jsou dodržovány etické zásady. Tyto závazky vyžaduje dodržovat také od svých dodavatelů. Prodávající je povinen se seznámit s Kodexem chování dodavatele společnosti OSTROJ a.s., který je dostupný na www.ostroj.cz/pro-dodavatele, a zavazuje se k jeho dodržování a implementaci na všech úrovních svého dodavatelského řetězce.
7. Kupující má certifikován EMS, resp. HMS dle ISO 14001 resp. ISO 45001. Z pohledu ochrany životního prostředí a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je nutno brát činnosti prováděné v prostorách společnosti jako jeden celek, což se týká i činností Prodávajícího, pokud je bude vykonávat v prostorách společnosti. V takovém případě je Prodávající povinen dodržovat požadavky všech obecně závazných právních předpisů týkající se ochrany životního prostřední, požární ochrany a bezpečnosti práce, a to zejména, nikoliv výlučně, požadavky uvedené v dokumentu „Poučení pro externí osoby vykonávající činnosti v areálu společnosti OSTROJ a.s. pro oblast bezpečnost práce, požární ochrany a ochrany životního prostředí“, které jsou zveřejněny na internetových stránkách Kupujícího na adrese www.ostroj.cz/pro-dodavatele. Prodávající se seznámí s tímto dokumentem, souhlasí s jeho dodržováním, včetně povinnosti k úhradě smluvních pokut v případě porušení.
8. Kupující zpracovává jako správce osobní údaje všech fyzických osob získané v souvislosti s jednáním o smlouvě včetně VNP a/nebo v souvislosti s plněním této smlouvy za podmínek a v souladu s požadavky Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, a adaptačních právních předpisů ČR. Bližší informace o zpracování a ochraně osobních údajů jsou dostupné na www.ostroj.cz prostřednictvím dokumentu: „Zásady zpracování osobních údajů ve společnosti OSTROJ a.s. – pro externí osoby“. Je-li to možné, Prodávající zajistí, aby všechny fyzické osoby, které se podílejí na plnění této smlouvy za tuto smluvní stranu (zaměstnanci, poradci, dopravci, zástupci atd.), byly informovány o tomto prohlášení společnosti OSTROJ a.s. o ochraně osobních údajů.
9. Prodávající prohlašuje, že je pojištěn na škodu způsobenou svoji provozní činností na území celé ČR, a to minimálně ve výši 1 000 000 Kč a zavazuje se udržovat pojištění takových parametrů po celou dobu plnění smlouvy.
10. Prodávající na sebe ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku přebírá nebezpečí změny okolností.
1. Všeobecné nákupní podmínky jsou platné pro dodávky Zboží učiněné po vydání těchto VNP.
2. Právní vztahy neupravené těmito VNP se řídí českým právem, zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
3. Sjednává se výlučné užití těchto VNP, které jsou dostupné na internetových stránkách Kupujícího www.ostroj.cz/pro-dodavatele, a s jejichž obsahem je Prodávající seznámen.
4. V případě rozporů mezi zněním Objednávky a VNP mají přednost ustanovení uvedená v Objednávce.
5. Při výkladu těchto VNP se k obchodním zvyklostem nepřihlíží.
6. Uzavřením smlouvy (potvrzením Objednávky) pozbývají platnosti veškerá předcházející ujednání nebo korespondence smluvních stran.
7. Není-li stanoveno něco jiného, připadne-li poslední den doby nebo lhůty na sobotu, neděli nebo státní svátek, je za poslední den doby nebo lhůty považován nejblíže následující pracovní den.
8. Smlouvu a tyto VNP, včetně ujednání, která mohou být podle zákona učiněna i ústně, lze měnit nebo doplňovat pouze písemně formou číslovaných dodatků, které budou podepsány všemi smluvními stranami.
9. Veškeré spory, které vyplývají z VNP nebo z Objednávky, resp. jejich neplnění, zrušení nebo neplatnosti apod., se budou řešit především vzájemnou dohodou smluvních stran, až následně, nebude-li to možné, se smluvní strany dohodly, že pro řešení sporů bude ve věcech, ve kterých je věcně příslušný okresní soud, místně příslušný Okresní soud v Opavě, a ve věcech, ve kterých rozhoduje krajský soud, bude místně příslušný Krajský soud v Ostravě.
10. Prodávající prohlašuje, že se před podpisem Objednávky seznámil s těmito VNP, měl možnost ovlivnit jejich znění a projednat je za účasti svých poradců, že jsou mu VNP srozumitelné, souhlasí s nimi a bez výhrad je přijímá.
Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme.
OSTROJ a.s.
Těšínská 1586/66
746 01 Opava