OSTROJ dokončil automatizovanou linku pro Model Obaly. Nový systém zvyšuje bezpečnost i produktivitu výroby

Autor: logo
/ 29. 1. 2025

Český strojírenský podnik OSTROJ dokončil moderní dopravníkový systém, který výrazně zvýší efektivitu výroby kartonových obalů ve společnosti Model Obaly v Moravských Budějovicích. Zakázka v hodnotě přibližně 25 mil. Kč zahrnovala vývoj a výrobu automatizovaného dopravníkového systému pro přepravu výrobků na balící linku.

Dopravníkový systém, s délkou 250 metrů, který obsahuje přes 1 kilometr modulárního pásu, automatizuje přepravu výroby na balicí linku a nahrazuje tak manipulaci pomocí vysokozdvižných a ručně vedených vozíků. Klíčovým prvkem je sofistikovaný bufferovací systém s kapacitou 135 paletových míst, řízený špičkovým softwarovým řešením. „Námi vyvinutý a navržený dopravníkový systém umožní lépe zvládat špičky ve výrobě a minimalizovat ztráty způsobené přetížením výrobní linky. Dopravník jsme přizpůsobili na míru výrobnímu procesu a průběžně upravovali podle požadavků zákazníka,“ uvedl Adam Majewski, obchodní manažer OSTROJe.

Nový systém dokáže přepravit až 62 palet za hodinu, což odpovídá zpracování 22 000 m² kartonových obalů za hodinu. Navíc umožňuje přepravu atypických a nadrozměrných palet, což dále rozšiřuje flexibilitu výrobního procesu. „Automatizace transportu nám pomohla výrazně zvýšit bezpečnost na pracovišti, minimalizovat riziko kolizí a zjednodušit logistiku díky snížení počtu potřebných vysokozdvižných vozíků,“ sdělil Josef Chalupný, COO Model Obaly a dodal: „Díky novému dopravníkovému systému jsme optimalizovali balení výrobků a zlepšili efektivitu celého procesu, což přineslo plynulejší provoz a lepší využití balicí linky.“

Součástí projektu byly také prvky pro efektivní manipulaci s výrobky, například automatické vozíky, přesuvny a točny. Na přání zákazníka byly během instalace připojeny další výrobní stroje a řídicí systém byl rozšířen o nové funkce. „Otestovali jsme všechny funkce linky a maximální kapacitu přepravovaných výrobků tak, že výrobní stroje byly po dobu zátěžového textu spuštěny na jejich maximální kapacitu,“ řekl Martin Čmiel, ředitel divize Důlní a průmyslové technologie OSTROJ.

OSTROJ při návrhu a realizaci projektu využil moderní technologie, jako je software Visual Components pro simulaci materiálových toků, a virtuální realitu, která usnadnila prezentaci návrhu a konzultace se zákazníkem. Díky těmto digitálním technologiím se podařilo optimalizovat celý systém a odstranit případné nedostatky již ve fázi návrhu a konstrukce nové linky. Testování probíhalo za reálných provozních podmínek, včetně simulace maximálního výkonu výrobních strojů a nově instalovaného dopravníkového systému. OSTROJ také optimalizoval prostředí pro snadnou obsluhu a ovládání včetně umožnění vzdáleného přístupu pro obsluhu a servis linky.

Realizace projektu trvala sedm měsíců od podpisu smlouvy do spuštění provozu v lednu 2025. „Dopravníkový systém jsme do Moravských Budějovic přepravili sedmi kamiony a dvěma menšími nákladními auty. Samotná montáž trvala dva měsíce a probíhala za plného provozu, takže zákazník neměl žádné prostoje ve výrobě,“ doplnil Martin Čmiel.

Fotogalerie

mediabox

Předání linky pro Model Obaly

mediabox

Předání linky pro Model Obaly

Tiskové zprávy
Dopravníkové systémy
Průmyslová automatizace
Tiskové zprávy
Dopravníkové systémy
Průmyslová automatizace
Autor: logo
/ 29. 1. 2025